Školní výlet na Králický Sněžník 2012

Tradiční výstup ze Starého Města přes Stříbrnice a kolem pramene řeky Moravy až na vrchol horského masívu stejného názvu ve výšce 1423,7 m/m jsem absolvoval s žáky ZŠ z Přemyslovic v rámci jejich školního výletu. Vyjeli jsme vlakem v 7:00 z Prostějova, bez problémů jsme 3x přestoupili, abychom o půl desáté mohli zahájit výstup od nádraží ve St.Městě pod Sněžníkem v nadm. výšce 530 m po modré značce až ke kostelíku v obci Stříbrnice. Prudkým stoupáním kolem pozůstatků křížové cesty jsme došli k opravené kapličce a ke studánce s Adéliným pramenem. U kapličky se k naší modré značce přidává červená vedoucí od Seninky. A protože modrá zn. se na Stříbrnickém sedle odpojuje směr vrchol Sušina tak na samotný vrchol nás přivede červená zn. kolem chaty horské služby zvané Franciska, pramene Moravy a sochy slůněte, která se stala neoficiálním symbolem Sněžníku. Samotný vrchol Králického Sněžníku je vlastně svorníkem šesti jeho hřebenů a protože se jedná o česko-polskou hraniční horu stojí za zmínku, že poláci používají názvu Śnieżnik Kłodzki. Vrcholové foto, svačinka a hurá dolů.Sestup zpět do Stříbrnic jsme volili stejnou trasou až na rozcestí Nad Adéliným pramenem. Zde jsme pokračovali po žluté zn. kolem chaty Návrší. Občerstvili jsme se ale až v sympatické stříbrnické hospůdce penzionu U Kampů(pivo Holba a vynikající kulajda). Trasa měla 18 km a převýšení 894 m. Ze Stříbrnic jsme pak jeli do St. Města autobusem v 16:49. Vlak do Hanušovic odjížděl v 17:30 a i s přesednutím v Zábřehu jsme byli v Prostějově přesně za 2 hodiny. I díky ideálnímu počasí se tenhle turisticky zaměřený výlet s partou omladiny dá považovat za velmi vydařený.